Litomyšl 2014

08.11.2014 08:50

1.listopadu, před Dušičkami, vyrazili jsme v obvyklé sestavě v obvyklém autě a obvyklým východním směrem ( to už mají jen plzeňáci ) na turnaj do již obvyklé Litomyšle. Město i místo k hraní je velmi pěkné, poměrně dostupné po hl.silnici. Přestože Zdenda ,,kupodivu" pracoval, bylo nás v mojí oktávce 5. Na zadním sedadle trůnil Petrův batoh, ke kterému má majitel dle vlastních slov ,,vztah" a který by se v kufru evidentně bál. Jak vidno, téměř 3-hodinová cesta uběhla vesele a na parkovišti nám pouze stačilo vysoukat se z vozu, uskočit před přijíždějícím Zbynďou Pilařem a rozcvičit ztuhlé tělo.

Sešlo a sjelo se nás 64, i plejeři ze Slovenska, což znamenalo 4 nabité zákl.skupiny. Náš mančaft byl v porovnání s minulým, početně méně obsazeným turnajem ( v Těšíně my všichni 4 v jedné skupině ) doslova rozházen. Václava poslal los a computer do zákl.skupiny č.1 , Michala, Petra a mě společně do čtyřky. No, koukal jsem na to jak puk, ještě že Péťův batůžek slastně odpočíval na židli, jinak by asi byl taky v naší skupině.

Po několika pokusech se rozeběhla i audiotechnika se znělkou a mohlo se začít. Venca se hned od začátku, odtržen od zbytku týmu, rval s mimořádně obtížným losem a po úvodním dvojboji Plešák - Hvížď a plichtě s nevyzpytatelným Jindrou Petrem se rozjel. On sice po zákl.skupině moc spokojený nebyl, ale třeba remízy po taktických bitvách s M.Černochem a starým Matouškem či výhra nad H.Sládkem se rozhodně cení a v pohodě postoupil do výkonostní skupiny B.

Michal v derby porazil mě i Petra a i díky skvělému vítězství nad P.Turoněm měl A skupinu na dosah. Nakonec mu utekla teoreticky o 1 bod, když padnul s T.Kahounem st., který toho jako na potvoru v ostatních zápasech moc neuhrál. S Petrem jsme na sebe narazili docela brzy a po dlouhé době jsem s velkou dávkou štěstí nad ním vyhrál. Petrovi ty se mnou obvyklé body trochu chyběly a při počítání tabulky se obával, že mu 11 nebude stačit. Nakonec však i díky výrazným výsledkům 4:0 s T.Kahounem st., 2:0 s I.Halamou a 0:0 ( !!! ) s kanonýrem T.Waclavkem zůstal těsně nad čarou a šel do B skupiny.

No a já pouze využil příznivý los, vyhrál jsem první 3 zápasy a v zápase s L.Turoněm sahal po překvapení. Při výpadku časomíry po odehraných (asi ) 3-4 min. jsem si připadal fajn a měli jsme to 2:2. Pak se ale staly 2 věci. Zaprvé se nastavilo nových 5 min. ( ! ) a zadruhé na mě mlčenlivý Lukáš promluvil ( !!! ). Proti těmto okolnostem nešlo moc bojovat a výsledek 5:11 hovoří za vše. Na druhou stranu téměř dvojitý zápas s Lukášem mi rozhodně nemůže škodit. Následně jsem plichtil s T.Kahounem ml. a zhruba po půlce zákl. skupiny šel se 7 body na pauzu. Kopnul jsem do sebe Müsli tyčku, přečetl si druhou polovinu svých soupeřů a s lehkýma rukama, že nemám co ztratit a těžkou hlavou , kde urvat body, šel na věc. Díky tomu jsem moc nevnímal soupeře a probral jsem se až s dalšími několika bodíky na kontě a průběžným vedením 4:0. Pak jsem uděl tu chybu ( nedoporučuji ! ), že jsem se podíval přes hokej a zjistil, že mým soupeřem je Pan Dryák. Honza ale hrůzu v mých očích nezaregistroval a nevyužil, takže jsem celej mimo odskotačil s výsledkem 4:4. Jak jsem to měl v hlavě, porazil jsem ještě Jirku Váchu a s 15 bodama se mohl těšit opět na B skupinu.

Tam jsme se tedy odpoledne sešli komplet Kladeňáci, což jsme si s Vencou kdysi ani nedokázali představit. To ten trénink 2x týdně ( a po večerech navíc dřina doma ) nese časem sladké ovoce ! Dobře to teď v týdnu napsal Jarda Jágr ! Bodovali jsme průběžně všichni 4 a tušili, že vysněné play-off by mohl zajistit zisk minimálně 20 bodů. Petr jich nakonec nasbíral 15, což se mi zdá super, i když mu to stačilo ,,až" na 14. místo. Vítězství mimoj. nad H.Sládkem, L.Paclíkem, K.Heroldem a F.Markem přece hovoří za vše ! Venca uhrál bodů 18 a taky jsem nechápal, že neskončil výš,než o 1 příčku před Petrem, vždyť takový počet většinou stačí aspoň na 10.příčku. Tu nakonec obsadil Michal, ale s 21 body ! To byla neuvěřitelná vyrovnanost a značná obtížnost této skupiny, vžyť J.Vácha měl 22 a také skončil ,,po čarou" . Nad ní jsem se nakonec prorval já, byť jsem jako jediný Kladeňák prohrál s T.Waclavkem a remizoval s. H.Sládkem ( Venca, Michal i Petr ho porazili ! ) . Opravdu jsem si užil hlavně vítězství nad M.Ženíškem a - poprvé vživotě - nad Z.Pilařem. Bohužel mým soupeřem v play-off byl T.Waclavek, kterého bych si přál asi nejméně ze všech. V prvních dvou zápasech mě rozstřílel, jako ostatně dost často a i když jsem se štěstím a díky taktickým pokynům Vaška srovnal sérii na 2:2 ( což taky vzhledem k soupeři považuju za úspěch ) ,vyhrál 5.zápas a postoupil. Následně se dostal až do finále, kde triumfoval.

Takže já osobně sice ještě na postup v play-off čekám, ale jsem tam nováček, zaplať pánbu za účast a musím se ještě hodně učit. Hlavní je, že jsou kladenské dresy ,,vidět" , vždy se někdo z nás prosadí a musíme makat, aby to bylo i v budoucnu - konkurence nespí. 

Zpáteční cesta byla v pohodě, kluci se jako obvykle nacpali na dálnici v Mekáči a já tu noc - šťastnej jak blecha a plný dojmů - nešel spát. Vychutnal jsem si totiž na netu od půlnoci ještě jedno vítězství -Toronta nad Chicagem. Do turnaje v Teplýšovicích máme tedy celý měsíc.

Honza

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena HC Stiga Kladno.